Strona główna / Aktualności / Kingston notuje wzrost sprzedaży o 41%
dodane 16-03-2009 przez DiBi
Kingston Technology Corporation ogłosił wyniki finansowe za rok 2008. W porównaniu z rokiem 2007, firma zwiększyła wolumen sprzedaży aż o 41 procent. Nadmiar produktów na rynku w połączeniu z erozją cen oraz coraz silniej dającym się we znaki globalnym kryzysem ekonomicznym, mocno dotknęły całą branże producentów i dostawców pamięci. Mimo tego Kingston osiągnął bardzo dobre wyniki w sprzedaży pamięci DRAM oraz Flash, kończąc rok finansowy z przychodami na poziomie 4 mld $, o 500 mln $ niższym w porównaniu z rekordowym rokiem 2007.
REKLAMA
- Kingston, podobnie jak i nasi konkurenci, odczuł wyraźnie skutki kryzysu w branży oraz problemów z dostawami układów pamięci w 2008 roku - powiedział John Tu, współzałożyciel i prezes Kingston Technology. - Dzięki wysokim przychodom oraz dużym rezerwom finansowym zachowaliśmy jednak mocną pozycję i mogliśmy szybko reagować na stale zmieniające się warunki rynkowe. Myślę, że jesteśmy obecnie firmą, znajdującą się w bardzo pomyślnej i bezpiecznej pozycji.
Pomimo spadku wysokości przychodów, Kingstonowi udało się w zeszłym roku wyraźnie zwiększyć sprzedaż wszystkich linii produktowych: pamięci Flash, pamięci dedykowanych, pamięci ValueRAM oraz przeznaczonych dla entuzjastów i graczy pamięci HyperX.
Kingston przekroczył granicę 1 mld $ przychodów w 1995 roku. Liczbę tę podwoił w 2004 roku i zwiększył do 3 mld $ rok później.
Źródło: ITBiznes